sobota, 30 września 2017

Zaczynam frywolitkowe wieczory - lekcja #1

Od zawsze kochałam druty, ale ręce trochę chcą od nich odpocząć, więc musiałam je schować do szuflady.
Frywolitkę znam od dawna, ale zawsze czółenka ustępowały miejsca innym robótkom, a przede wszystkim wspomnianym drutom.
Jednak parę lat temu Koleżanka poprosiła mnie o naukę frywolitkowania i od tego czasu frywolenie coraz częściej gości w moich rękach.

Czas letni upłynął mi na hafcie krzyżykowym (o nim piszę w drugim blogu), ale teraz jesień już, szybko robi się ciemno, co nie sprzyja mojemu wyszywaniu, a długie wieczory zwykle poświęcałam robótkom na drutach.
Teraz wieczorami w moje ręce wskakują czółenka.

Zrobiłam pierwszą z zaplanowanych gwiazdek (taką już robiłam w którymś roku), ale wzór mi się podoba, więc mam chęć wykonać takich kilka na upominki.

Właśnie kończyłam robić gwiazdkę, gdy u jednej z blogowych koleżanek przeczytałam o nowej edycji zabawy frywolitkowej u Justyny i Reni.
W pierwszej edycji nie brałam udziału, ale czasem zaglądałam - byłam taką cichą obserwatorką poczynań uczestniczek zabawy.
Przeczytałam trochę późno o nowej edycji frywolitkowania, ale nie za późno, by zmieścić się w miesiącu wrześniu, bo tym razem spróbuję pobawić się frywolitką w grupie, w grupie raźniej i zawsze to większa mobilizacja.
Zobaczymy jak długo wytrwam w tej zabawie. :)))

Do pierwszego tematu - Kółka i łuczki, wykonałam zakładeczkę asymetryczną.

Oto ona:
A to wspomniana wcześniej gwiazdka.


Banerek zabawy


1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu:

    Gość: Klimju, *.ipv4.supernova.orange.pl
    2017/09/30 19:03:03
    Śliczna zakładka, chyba jeszcze takiej nie widziałam. A gwiazdka urocza. Bardzo się cieszę, że dołączasz do nas. Nic tutaj nie jest obowiązkowe, więc tym bardziej zapraszamy :-) Pozdrawiam serdecznie :-)
    -
    urszula97
    2017/09/30 20:48:11
    Śliczności,zabawa bedzie przednia ale jesteś już mistrzynią,
    -
    Gość: Elżusia, *.chomiczowka.waw.pl
    2017/10/01 13:59:29
    Ja też dołączyłam do tej zabawy,Ciekawa taka asymetryczna zakładka ,też planuję zrobić kilka śnieżynek na prezenty i może nauczę się podczas tej zabawy wplatać koraliki.
    Miłego supłania !
    -
    splocik
    2017/10/02 07:43:36
    Klimju - dziękuję :)
    Pomysł na taki efekt zrodził się (jak to u mnie często bywa) w trakcie wykonywania zakładki. Gwiazdka - śnieżynka powstała w oparciu o schemat, jaki często spotyka się w sieci.
    Dziękuje za zaproszenie. Mam nadzieję, że dzięki tej zabawie, w długie wieczory coś nowego powstanie.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2017/10/02 07:46:14
    Urszula97 - dziękuję :)
    Do mistrzyni mi jeszcze daleko, a każda zabawa daje zadowolenie i często wnosi coś nowego w danej technice.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2017/10/02 07:52:02
    Elżusiu - dziękuję :)
    Dołączyłam do zabawy, by zmobilizować siebie do wykonania może czegoś nowego, a ponieważ człowiek uczy się przez całe życie, to również do nauczenia się jakiegoś nowego elementu frywolitki.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: Ninka46, *.dynamic.chello.pl
    2017/10/05 21:45:41
    Zakładeczka i gwiazdeczka śliczne. Niestety mnie z czółenkiem nie po drodze, choć takowe w liczbie "1" posiadam, bo kiedyś miałam szczere chęci się nauczyć. Troszkę robiłam za pomocą igły, ale to była tylko próba. :)
    -
    Gość: Bonia, *.play-internet.pl
    2017/10/06 07:06:57
    cudnie wyszła zakładka z gwiazdką :))
    -
    splocik
    2017/10/06 07:38:35
    Ninko - dziękuję :)
    Szkoda, że nie mieszkamy bliżej siebie, pewnie udzieliłabym Tobie kilku lekcji. :)))
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    splocik
    2017/10/06 07:39:04
    Boniu - dziękuję :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: Ninka46, *.dynamic.chello.pl
    2017/10/06 19:27:15
    No coz Splociku, szkoda,że tak daleko mamy do siebie. Przyjemnie by było usiąść razem przy kawce i " frywoląc" pogadac o naszych pasjach :)
    -
    splocik
    2017/10/06 19:43:12
    Ninko - daleko, daleko, ale to nie przeszkadza usiąść przy kawce bez frywolenia i poGGadać inaczej. :)))
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: Ninka46, *.dynamic.chello.pl
    2017/10/07 00:04:46
    Masz rację.:) Tym bardziej,że będzie ku temu coraz więcej okazji, bo wieczory robią się coraz dłuższe i zimniejsze, a wiec przymusowe siedzenie w domciu. Fajnie,że żyjemy w takich czasach,że odległość jednak bardzo się skróciła i nie stanowi problemu.
    -
    splocik
    2017/10/07 19:41:32
    Ninko - też się cieszę :)))
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń