niedziela, 9 lutego 2014

Serwetka wiosenna z tulipanami też z pamięci

Kolejna serwetka robiona z pamięci - na przywołanie wiosny.

Nici, jak w przypadku dwóch poprzednich - Maxi w kolorze ecru.


Zaczynałam serwetkę nie myśląc o efekcie końcowym.
Po wykonaniu środka, zaczęłam tworzyć początek listków, ale ostatnio robiłam za dużo listków, więc wpadłam na pomysł, by te listki przerobić na kwiaty.
Tak powstały tulipany.
Potem robiłam i robiłam te kropki i myślałam, czy zrobić serwetkę dużą i powtórzyć motyw tulipanów, czy zakończyć ją na etapie kopek.
Doszłam do wniosku, że zrobię taki wianuszek z listków, a właściwie z listkowych czubków.
Taka oto jest historia tej serwetki.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    urszula97
    2014/02/09 13:54:05
    znów stworzyłaś piekny wzorek,
    -
    splocik
    2014/02/11 17:16:59
    Urszula97 - dziękuję :) Miło mi, że się podoba.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    gab.ilu
    2014/02/24 22:01:07
    jeśli to jest serwetka z głowy - to gratulacje i zazdroszczę umiejętności!
    bardzo ładna
    pozwolisz, że będe tu zaglądać częściej i podepnę cię pod mojego bloga?
    -
    splocik
    2014/02/25 20:02:27
    Gab.ilu - no wiesz, jak wykona się sporo serwetek, to w pewnym momencie wiadomo, jak postępować, by otrzymać odpowiedni kształt i jak łączyć oczka, by powstały odpowiednie sploty.
    W tej serwetce da się wyodrębnić fragmenty wzorków, jakie można spotkać w innych serwetkach, ale są też fragmenty, które powstały w trakcie dziania.
    Chętnie odwiedziłabym Twój blog, ale go nie widzę.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gośka
    2015/06/19 17:29:22
    Serwetka chwyciła mnie za serce <3 Czy zdradzi mi Pani jak zrobić choć podstawową najprostszą właśnie na drutach taką? Podarowałabym taką babci :D

    gosiaczek1510@wp.pl
    -
    splocik
    2015/06/21 15:22:20
    Gosiu - zapewne przeczytałaś początek notki.
    Serwetkę robiłam z pamięci i nie mam schematu ani opisu jej wykonania.
    Przejrzyj wpisy w etykiecie "Podstawy dziania" - tam trafisz na pewne podpowiedzi, jak zacząć robić serwetkę. W etykiecie "Serwetka na drutach" znajdziesz wpis "Najprostsza serwetka" - tę mogę Ci polecić na początek.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń