czwartek, 11 października 2012

Dziane poduszeczki - igielniki

Robiłam różne igielniki lub inaczej poduszeczki do igieł i szpilek.

Były wyszywane krzyżykami
- takie krzywe poduszeczki 
- w postaci breloczka

Były kreseczkowe - w postaci breloczka

Były wykonane techniką makramy

Były wykonane szydełkiem

Przyszła pora na poduszeczki - igielniki dziane :)

Tym razem wykonałam dwie proste poduszeczki, wykorzystując resztki włóczek.
Zastosowałam proste sploty - dżersej, francuski (dwulewy) i jako wzorki - oczka w układzie odwrotnym (na prawych oczkach wykonany wzorek oczkami lewymi) oraz przeplatanie.

Poduszeczka zielona - użyłam włóczkę w dwóch odcieniach zieleni.



Poduszeczka niebiesko - biała - użyłam włóczkę białą oraz dwa odcienie koloru niebieskiego.



Każda poduszeczka wykonana jest z dwóch prostokątów, połączonych szydełkiem.
Na zakończenie łączenia zrobiłam łańcuszek na zawieszkę.
Mocując łańcuszek w rogu poduszeczki, zrobiłam kwiatek z pętli łańcuszka mocowanych w tym samym punkcie narożnika.
Wypełnienie poduszeczek stanowi gąbka.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    urszula97
    2012/10/11 17:15:07
    jak zawsze piękne, podajesz piękne inspiracje na igielniki a tym samym na wykorzystanie resztek,pozdrawiam.
    -
    magnolia
    2012/10/11 20:03:39
    sliczne poduszek na igielki ,pomysl warty wykorzystania ;)
    pozdrawiam serdecznie magnolia;)
    P.S Splociku zmienilam adres jestem teraz tu mojeplatanie.blogspot.fr/
    -
    splocik
    2012/10/12 09:11:29
    Urszula97 - dziękuję :) Oczywiście, mogą być też igielniki wymyślne, ale na początek pokazuję najprostsze, bo nie każdy jest zaawansowanym dziewiarzem :))

    Magnolia - dziękuję :) Proste pomysły też są potrzebne :) Dziękuję za nowe namiary :)

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    pakma
    2012/10/12 09:26:52
    Bardzo fajny pomysl! Sliczne sa te poduszeczki :)
    -
    splocik
    2012/10/16 14:47:14
    Pakma - dziękuję :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń