środa, 21 września 2011

Postępy robótkowe przy chuście

To, co pokazałam w poprzedniej notce, to była próbka.

Właściwą chustę wykonuję z włóczki Kaszmir HiMALAYA w pięknym kolorze bordowym, choć zdjęcie kłamie i pokazuje kolor czerwony.
Zastosowałam druty nr 3,5 dlatego, że robię luźno i gdybym wybrała druty sugerowane na etykietce, to miałabym bardzo dziurawą chustę :)

Zaczęłam w poniedziałek i zrobiłam tylko tyle:


Jak widać zastosowanie narzutu pojedynczego zamiast podwójnego, sprawiło, że dziurka niewiele różni się wielkością od pozostałych - i o to chodziło :)

We wtorek przybyło więcej, ale na fotce jest tyle, ile mogłam jeszcze rozciągnąć na niezbyt długiej żyłce moich drutów :)


Jeszcze raz porównuję oczka ze środkowych narzutów.

Teraz na drucie jest tyle chusty, że nie da się już zobaczyć jej w rozciągnięciu.


Zbliżam się do końca wzorku liściowego.

1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    Gość: Magota
    2011/09/21 22:25:43
    Z niecierpliwością czekam na efekt końcowy :) Zapowiada się pięknie!
    -
    splocik
    2011/09/22 08:22:01
    Magotka - dziękuję :) Zdjęcie pierwowzoru podpowiada, że ma być piękna :)
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    fusilla
    2011/09/22 14:40:14
    Macham z radością, zazdraszczając umiejętności!
    -
    nevermorequeen
    2011/09/23 11:57:02
    To będzie piękna chusta! pozdrawiam!
    -
    urszula97
    2011/09/25 15:27:08
    Cudowna,cóż więcej,wzór bardzo uroczy.
    -
    splocik
    2011/09/26 20:55:29
    Fusilla - odmachiwam równie radośnie :))) Ty też masz zdolności :)

    Nevermorequeen - też tak mi się wydaje :)

    Urszula97 - dziękuję :) Wzór jest śłiczny - rzeczywistość jest lepsza niż fotka :)

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: Marta
    2011/10/04 12:11:25
    Witam,
    Z ogromną ciekawością klikałam kolejne strony Twojego bloga, tworzysz coś przepięknego :) Ja dopiero wprawiam się w tej zabawie, może mogłabyś udzielić mi rady? Tym razem chciałabym się zabrać za prostą chustę (jednolity ażurowy splot). Jaką włóczkę powinnam kupić, aby była dość gruba i miła w dotyku, a przy tym nadawała się na coś takiego? :) Pozdrawiam!
    -
    splocik
    2011/10/04 21:34:51
    Marta - dziękuję za miłe słowa :)
    Tę włóczkę, którą użyłam, mogę polecić, a tak ogólnie - najlepsze są włóczni z włóknami naturalnymi jeśli nie 100% to choć w 50%.
    Jeśli potrzebujesz zrobić grubą chustę, to wybierz włóczkę grubszą, ale zużyjesz jej więcej, bo taka grubsza jest mniej wydajna.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: barbara
    2012/02/25 13:30:37
    Jak zobaczyłam chustę w ten wzór, byłam zauroczona, ale ja nie umię takich wzorów na drutach robić, robię ogólnie na szydełku.Mam pytanie, czy nie zrobiłabyś mi takiej chusty?
    -
    splocik
    2012/02/25 17:19:29
    Barbara - odezwij się na maila, może coś zaradzimy :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń