piątek, 11 września 2009

Wyszła poduszeczka do szpilek

To coś niebieskiego, co robiłam techniką makramy, to poduszeczka do szpilek i igieł.

Można ją wykorzystać do zawieszenia np. na/przy maszynie do szycia - tam ona jest nieodzowna.
Najlepiej wiedzą to osoby często szyjące maszynowo.

Najpierw wykonałam pasek, stosując gęste węzły żeberkowe.



Następnie pasek złożyłam na pół i przeciągnęłam luźne nitki przez poszczególne węzły szczytowe, wykonane na początku robótki dla zamocowania nitek na rozciągniętym sznureczku.
Na końcach nitek wykonałam węzły płaskie i faliste/spiralne.
Zawieszka również wykonana została węzłami płaskimi i spiralnymi.
Przed zszyciem boków, wnętrze poduszeczki wypełniłam gąbką.

Tak prezentuje się gotowa poduszeczka.


A tak wygląda na mojej wysłużonej maszynie.




1 komentarz:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    czarciik
    2009/09/11 21:12:45
    Och Ty to potrafisz z niczego wspaniałego cosia wyczarować, bardzo mi się ta podusia podoba bo już mi się opatrzyły wszelkiego rodzaju biscornu mimo że też piękne, a tu taka urocza nowinka :)
    -
    lorena24
    2009/09/12 09:06:52
    Pięknie wychodzą Ci te sploty makramowe, dobór kolorów i wykonanie super:)
    -
    splocik
    2009/09/13 11:37:48
    Czarcik - dziękuję :) Właśnie dlatego, że dużo jest ślicznych wyszywanych poduszeczek, chciałam zrobić coś innego. Kolejna poduszeczka jest w trakcie wykonywania.

    Lorena24 - dziękuję :) Staram się :))

    Pozdrawiam ciepło.
    -
    fusilla
    2009/09/14 19:26:59
    Bardzo ładne cacuszko!
    Pozdrawiam pieknie!
    -
    splocik
    2009/09/14 20:29:09
    Fusilla - dziękuję ślicznie :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń