poniedziałek, 8 maja 2006

Prawie jak kropki, kropeczki

Ażurek bardzo prościutki do wykonania.
Doskonale nadaje się na letnie bluzeczki z krótkimi rękawkami albo na topy. 
Można go również zastosować w letnich wyrobach dziecięcych.
Daje wspaniałe efekty w połączeniu z innymi ażurami o podobnej strukturze.

22. KROPKI


Liczba oczek podzielna przez 5 + 2 o. brzeg.
Rz. 1 - 1 o. brzeg., *5 prawych, 1 narzut, 5 oczek razem na prawo, 1 na­rzut*, 1 o. brzeg.;
Rz. 2 i wszystkie rzędy parzyste -oczka lewe i narzuty przerabiać na lewo;
Rz. 3 - 1 o. brzeg., *5 prawych, 1 narzut, 3 prawe, 1 narzut*, 1 o. brzeg.;
Rz. 5 - 1. o. brzeg., *1 narzut, 5 oczek razem na prawo, 1 narzut, 5 pra­wych*, 1 o. brzeg.;
Rz. 7 - 1 o. brzeg., *1 narzut, 3 prawe, 1 narzut, 5 prawych*, 1 o. brzeg.;
Rz. 8 - oczka lewe.
Powtarzać te 8 rzędów.

3 komentarze:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    gosia_arma
    2006/05/08 21:36:36
    I to jest chyba to czego szukałam, do mojego moherku. DZIĘKI
    -
    splocik
    2006/05/09 08:05:10
    Jest mi bardzo miło - czekam na fotkę z robótką.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    alwisia
    2006/06/02 01:35:18
    Widzę,że z ręką już wszystko dobrze,ja mam zapalenie żył to troszkę to trwa,ale już nieco lepiej pewnie sie wezmę do szydełkowania wkrótce,nie mogę usiedziec bez tego.Moją następną pracą mają być róże na drutach.
    Pozdrawiam cieplutko
    Alwisia
    -
    splocik
    2006/06/02 08:28:09
    Witaj Alwisiu.
    Uważaj, zapalenia żył nie można bagatelizować. Mam nadzieję, że leczysz to skutecznie.
    Jestem ciekawa jak sobie radzisz z zakładaniem bloga. Czy już możesz podać namiary?
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: mamabesia,
    2007/01/26 14:56:46
    witam cieplutko zaczynam własnie nauke na drutach po długich probach zrobiłam juz skarpety wyszły niezle ale nadal nie rozumiem niektorych słowek tzn np przerobic 2 oczka razem na prawo itp bo jak tak przerabiam to gubie oczka i brakuje mi potem oczek prosze o pomoc
    -
    splocik
    2007/01/27 19:53:44
    Mamabesia - witaj!
    W przypadku ażurów jest tak, że oczka przerabiane razem są uzupełniane narzutami.
    Przeanalizuj choćby powyższy opis.
    Zapraszam tu częściej - mile widziane będą komentarze.
    Jeśli masz jeszcze jakieś pytania - napisz maila.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: mamabesia,
    2007/01/28 15:50:38
    witam dziekuje za rade ale nadal mi to nie wychodzi a przy okazji prosze o wytłumaczenie mi co znacza gwiazdki przy niektorych opisach wzorów
    -
    splocik
    2007/01/28 17:30:31
    Mamabesia - puść do mnie maila, ponieważ widzę, że potrzebna jest dłuższa wypowiedź o oczkach razem i narzutach.
    Gwiazdki oznaczają, że to, co napisane między nimi należy powtarzać.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    Gość: mamabesia,
    2007/01/29 23:13:40
    chetnie skorzystam z twoich rad i napewno posle do ciebie maila pozdrawiam
    -
    Gość: mamabesia,
    2007/02/02 15:32:23
    witam serdecznie chyba zaczynam rozumiec te pojecia ale prosze mi powiedziec gdzie sie zgubił 4 i 6 rzad w tym wzorze dziekuje za podpowiedz bo nie wiem co dalej robic
    -
    splocik
    2007/02/02 17:48:02
    Mamabesia - witaj! O rzędach 4 i 6 napisane jest w rz. 2. Rząd 8 też robi się jak rz. 2, tylko już nie pisałam o przerabianiu narzutów, bo powtarzanie rz.2 trzy razy sprawia, że w rzędzie 8 wiadomo, że wszystko robi się jako oczka lewe. Przepraszam, jeśli napisałam zbyt skrótowo.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciąg dalszy komentarzy z poprzedniego miejsca blogowania:

      Gość: mamabesia,
      2007/02/03 21:02:21
      witaj splociku musze sie pochwalic ze nareszcie udało mi sie zrobic ten wzor i nawet wyszedl ojj ciezki ze mnie uczen ale nie popuszcze musze sie nauczyc a tak nawasem mowiac to jestem pełna podziwu dla twoich prac sa wspaniałe a tak sobie mysle ze przeciez kazde poczatki sa trudne ale niestety sie nie zniechecam pozdrowienia i słodkie buziaki
      -
      splocik
      2007/02/04 10:06:22
      Mamabesia - cieszę się, że pokonałaś trudności i nie poddajesz się.
      Czekam na maila (adres w zakładkach) ze zdjęciem Twojej robótki.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      zuza1212
      2007/03/19 22:38:04
      to jest to czego szukałam,śliczny topik będzie miała córecza, jak zwykle twój blog jest dla mnie przydatny w robótkach
      serdecznie pozdrawiam
      -
      splocik
      2007/03/20 07:50:27
      Zuza - miło, że tu zaglądasz i znajdujesz coś dla siebie.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość: front-tera,
      2011/01/08 20:44:14
      wzory sa bardzo dobrze opisane
      -
      Gość: front-tera,
      2011/01/08 20:47:24
      z checia naucze sie robienia skarpet na drutach prosze o pomoc i rysunek
      -
      splocik
      2011/01/12 09:50:31
      Front-tera - dziękuję :) Ostatnio myślałam o zrobieniu skarpet, ale mam mnóstwo innych spraw i temat jest ciągle przekładany. Może jednak znajdę trochę czasu i zrobię jedną parę, a wówczas będziesz mogła poczytać u mnie na ten temat.
      Czy mogę oglądać gdzieś Twoje robótki???
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość: Basia,
      2012/03/05 22:05:15
      piekny wzorek!!!! ale niestety mnie cos nie wychodzi. po przerobieniu 8 rzedow brakuje mi oczek i nie wiem gdzie robie zle....
      -
      Gość: Elżbieta,
      2012/03/07 20:07:01
      Witaj, Kochana !!
      Przepraszam, że tak od razu z miłością, ale szukałam tego wzoru od 2 lat!!!! Nawet ostatnio kupiłam książkę z wzorami "450 ściegów na drutach" i nie ma!! A tu w we wtorek, szukając ładnego brzegu robótki czyli oczko brzegowe - Eureka!!! Znalazłam.
      Dawno, dawno temu zrobiłam sobie tym wzorem bluzkę kordonkową, ale wzór i bluzka zginęły w "pomroce czasów"
      Dzięki serdeczne i teraz częściej będę zaglądać.
      -
      splocik
      2012/03/09 15:18:36
      Basiu - jeśli masz na drucie nieparzystą liczbę oczek podzielną przez 5 (oprócz oczek brzegowych), to możesz mieć problem z powtarzaniem opisu w gwiazdkach, gdyż nie kończy się on w miejscu gwiazdki, ale w 3 rz. po 5 o. prawych tych za gwiazdką, zaś w rzędach 5 i 7 - przed 5 o. prawymi tych przed gwiazdką.
      Jeśłi wykonasz próbkę na np. 30 oczkach + 2 brzegowe, to zobaczysz, że będzie dobrze. Natomiast przy liczbie oczek kończącej się 5 np. 15, 25, 35 itd trzeba postępować jak napisałam na początku i dla pewności liczyć oczka w każdym rządku wzoru - dla sprawdzenia czy ich ilość nie zmieniła się. Jeśli zmieniła się liczba oczek, to znaczy, że w tym rządku popełniłaś błąd - przy ostatnim powtórzeniu opisu.
      Mam nadzieję, że teraz wszystko jest jasne :)))
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      splocik
      2012/03/09 15:26:05
      Elżbieto - jest mi bardzo miło, że tak z miłością :)))
      "450 ściegów na drutach" i nie ma tego jednego hi hi hi.
      Nie dziwię się, bo całe życie uczono mnie, że ściegi są do szycia, wyszywania, a na drutach robi się sploty. Ach te tłumaczenia z obcego i naleciałości wrrrr
      A tak poważnie - to bardzo przyjemnie, gdy ktoś znajduje u mnie to, czego długo szuka.
      Będzie mi miło poczytać Twoje opinie o tym, co u mnie znajdziesz :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. Ciąg dalszy komentarzy z poprzedniego miejsca blogowania:

      Gość: Basia,
      2012/05/10 22:15:56
      witam i bbaarrddzzoo dziękuję za dodatkowe wyjaśnienie. Przepraszam że tak późno odpisuję , ale rzadko korzystam z internetu. Dopiero teraz przypomniałam sobie o tym fajnym wzorku ale że faktycznie robiłam na 25 oczkach to nie wychodził i z ciekwaości tu ponownie zajrzałam...... Wielkie dzięki, będę jeszcze dziś robić próbkę i mam nadzieję że będzie oki. Pozdrawiam wiosennie i życzę wszystkiego dobrego
      -
      Gość: Izabela,
      2015/10/12 18:41:49
      Witaj Splociku. Lubię przeglądać Twojego bloga. Ciekawy i zawsze czegoś nowego sie dowiem lub nauczę. Jesteś biegła w tych wszystkich wzorach, wzorkach, schematach może podpowiesz czy tym wzorem dałoby sie zrobić chustę??? marze o chuście, ale wszystkie wzory sa jak dla mnie zbyt skomplikowane. Angielskiego nie znam, a jestem wzrokowcem. Jak widzę jak to sie robi to mi sie udaje. A odczytanie opisu wzoru i te jakieś oczka dobrane, przekręcone to dla mnie czarna magia. Może z tego wzoru by coś wyszło? Jak myślisz? Dziękuję za podpowiedź i pozdrawiam serdecznie. Pozdrawiam serdecznie.
      -
      splocik
      2015/10/13 17:25:54
      Izabela - miło mi, że zaglądasz do mnie i czerpiesz wiedzę z moich wpisów.
      Dziękuję za ciepłe słowa. :)
      Nie zastanawiałam się, czy można akurat tym splotem zrobić chustę.
      Jeśli chodzi o taką typową chustę, robioną symetrycznie od środka najdłuższego boku, to pewnie byłoby trochę problemu.
      Prościej byłoby robić zaczynając od najdłuższego boku, ale najpierw trzeba zrobić próbkę tym splotem z włóczki, którą przeznaczamy na chustę.
      Pomyślę w tym temacie...
      Odezwij się na maila, to może znajdziemy coś ciekawego i prostego do wykonania.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń