wtorek, 10 lipca 2012

Instrukcje i aforyzm Konfucjusza

Kilka razy obiecywałam instruktaż i sesję fotkową na temat wykonywania rzędów skróconych.

To są fotki początkowej fazy wykonywania rzędu skróconego.


Ciągu dalszego fotek, a także opisu wykonania rzędów skróconych nie będzie, ale odsyłam do sieci, w której jest sporo instrukcji (filmowych też) dotyczących tej czynności.

W tym blogu tego jeszcze nie pisałam, tylko odwoływałam się do wpisów publikowanych w pierwszym moim blogu, ale przyszedł czas, że muszę napisać też tutaj i jest to ostatni wpis na ten temat.

W obliczu tego, co ostatnio dzieje się w necie (pisałam o tym w drugim blogu), zaprzestaję systematycznego pisania notek w formie instruktażowej, bo nadal są osoby, które kopiują i rozpowszechniają na swoich stronach zdjęcia i opisy moich prac (często ZA KASĘ niekoniecznie dla siebie). Być może, że od czasu do czasu jakiś instruktaż pojawi się, z tym, że nie na pewno.
Poświęciłam sporo czasu na przygotowanie tych prac, opublikowałam zdjęcia wraz z notatkami w moich blogach, gdzie są one dostępne do wykorzystania przez zainteresowane osoby wyłącznie dla własnych potrzeb/robótek - ZA DARMO!!!


PODKREŚLAM - nie mam nic przeciwko podaniu linku do danej instrukcji, czy danego wyrobu, ale nie toleruję kopiowania zdjęć oraz opisów i przekazywania w postaci plików DO POBRANIA!!!

Mimo, że miałam w zakładkach obu blogów zastrzeżenie, iż nie życzę sobie kopiowania i rozpowszechniania treści oraz zdjęć z moich blogów, to nadal napotykam brak szacunku dla mojej pracy i mojej własności, więc dodałam jeszcze jedną uwagę i zastrzeżenie.
Wiem, że nie jestem osamotniona w tej sprawie i wiele robótkujących blogowiczek spotyka się z tym samym problemem.
Czy naprawdę nie da się nic zrobić w tej sprawie?
*****
Lubię czasami sięgnąć po Księgę aforyzmów i przysłów, otworzyć na dowolnej stronie i przeczytać to, na co wzrok natrafi tej chwili.

Jakże pasuje do powyższej treści aforyzm, który przeczytałam ostatnio.
Słowa w nim zawarte, są warte zastanowienia i poszukania sposobu, a także odpowiedzi na pytanie - JAK TO UCZYNIĆ?

"Zróbcie, by uczciwość opłacała się bardziej niż kradzież, a nie będzie kradzieży" - Konfucjusz

4 komentarze:

  1. Takie były komentarze w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    hrabina.ee
    2012/07/10 16:12:29
    to niestety daleko nam do tego. w tej chwili na pewno uczciwość nei opłaca się. w żadnej formie, a co najwyżej dla własnej satysfakcji.

    Z pozdrowieniami

    Anka
    -
    urszula97
    2012/07/10 18:42:12
    Splociku, to będzie się działo , kradzieże,kopiowanie.Pisz nadal,nie musisz opisywać sposobu wykonania ale pisz nadal ,miło oglądać Twoje śliczne dzieła,potraktuj trochę Twoje blogi jako pamiętniki cudownych prac,szkoda takiej fajnej nauczycielki,ale ważniejsze dla mnie chociaż oko nacieszyć.Pozdrawiam,
    -
    hrabina.ee
    2012/07/10 21:41:51
    Zgadzam się z Ulą, potraktuj to jako swojego rodzaju pamiętnik, a nam będzie miło podziwiać Twoje prace. Może to przykre, ale żebyś nie wiem jak zabezpieczyła swoje zdjęcia, notki, bloga, jeśli ktoś zechce to i tak ukradnie. Może kiedyś ta bezkarność się skończy, ale póki co... pozwól choć podziwiać prace:)

    Anka
    -
    persjanka
    2012/07/11 07:32:44
    na nie uczciwych ludzi nie mamy wplywu niestety.....ale nie mozna pozwolic by wygrali z dobrymi..dlatego piszmy i sie cieszmy swoimi pracami a reszte ignorujmy...pozdrawiam ania
    -
    TERESKA
    2012/07/11 10:58:50
    proszę się nie zrażać
    robić swoje
    pozdrawiam Panią serdecznie
    -
    splocik
    2012/07/11 14:28:59
    Hrabino - to, czy uczciwość się opłaca, czy nie to temat morze, ale chodzi o to, by nie przechodzić koło tego obojętnie i nie pozwalać na szerzenie się nieuczciwośći i panoszyć się jej. Właśnie rozważam zmiany w pisaniu, a na pewno zaprzestanie podawania "na talerzu" gotowych instrukcji.

    Urszula97 - rozważam tę możliwość i już wiem, że na pewno częstotliwość pisana zmniejszy się :)

    Persjanka - zgadzam się z Tobą, nie mamy wpływu, ale nie poawajalmy na dominację nieuczciwości i piszmy o tym, bo im głośniej na ten temat będzie w naszym środowisku, tym więcej ludzi zwróci uwagę na ten fakt.

    Teresko - ja się tak prędko nie zrażam, ale zawsze szukam sposobu na rozwiązanie problemu lub jego spłycenie.
    O problemie trzeba pisać, a nie udawać, że go nie ma, bo on nie tylko mnie dotyczy.

    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciąg dalszy komentarzy z poprzedniego miejsca blogowania:

      hrabina.e
      2012/07/11 16:00:47
      Splociku, nie chciałam Cię denerwować, pisząc że nie mamy wpływu; uważam że tak jest i niewiele tu można zdziałać. ja owszem, nauczyłam się obojętności, bo każdorazowe moje przejmowanie się takimi sprawami doprowadzało mnie do wrzenia, a po co mam się wciąż denerwować? blog, moje notki, nawet jeśli okupione pracą, to dla mnie i tak błaha sprawa. Co mam powiedzieć o życiu w realu, kiedy mój małżonek zarabia, płacimy słone podatki, a coraz więcej społeczeństwa pierd... pracę i bierze zasiłki, po czym dorabia na lewo i kupuje sobie nowe samochody, jeździ na wypasione wakacje? a my musimy się pięc razy zastanowić na co wydać. co pomogłoby moje wołanie o nieuczciwości? co najwyżej miałabym jeszcze okna powybijane lub zniszczone samochody. I tu właśnie nasuwa się pytanie: powinnam walczyć i ponosić takie konsekwencje? ja idę po najmniejszej linii oporu i nie walczę. skoro ktoś idzie na łatwiznę, to dlaczego ja mam nadstawiac karku swojego i swoich dzieci?
      Mam nadzieję, że nie wkurzyłam Cię takim stwierdzeniem, ja po prostu tak uważam i tak żyję. Jeśli ktoś mądry zmieni prawo, jeśli prawo to będzie egzekwowane, to czy w realu, czy w sieci, można będzie mówić o uczciwości. ja mogę mieć tylko satysfakcję, że sama nie kradnę. I tyle.

      I mam szczerą nadzieję, że nei zamkniesz blogów. Przecież nie o instrukcje chodzi!


      Anka
      -
      Gość: malyduszek, *.bialystok.vectranet.pl
      2012/07/11 17:11:48
      Witaj,
      Splociku nie zamykaj bloga. Na prawdę miło się tu zagląda i warto się chwalić takimi umiejętnościami jakie posiadasz.
      To nie prawda, że nie można nic zrobić. Myślę że można. Masz zdjęcia opatrzone podpisem i super. Jeśli wiesz, że ktoś odsprzedaje/udostępnia Twoją pracę jako autorską to jest to przestępstwo i masz prawo je tępić. Napisz może do administratora portalu z informacją o kradzieży. Może to coś pomoże.
      Mam nadzieję, że napiszesz jeszcze jeden post.
      PS. A może na ilustracji umieścić duży znak wodny, tego na pewno nie da się przegapić.
      pozdrawiam serdecznie
      Marta
      -
      splocik
      2012/07/11 21:10:37
      Hrabino - nie wkurzyłaś mnie. Dziękuję Ci za wypowiedź - właśnie takie wypowiedzi są bardzo ważne i one są wyrazem tego, co czujemy i takich wypowiedzi trzeba więcej w różnych miejscach. Znam te obrazki z realu, o których piszesz i też mnie to boli.
      Myślę, że nie możemy nic zrobić w wielu dziedzinach, ale w naszym blogowym świecie powinniśmy trzymać się razem i reagować, a swoimi wypowiedziami pokazywać, że nie przechodzimy obojętnie obok tego co widzimy i czytamy.

      Malyduszek - cieszę się, że zaglądasz i dziękuję za sugestie, na pewno wezmę i to pod uwagę. Co do zamykania blogów, to jest to ostateczność, bo póki co, trudno mi się z Wami rozstać :)

      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    2. Ciąg dalszy komentarzy z poprzedniego miejsca blogowania:

      urszula97
      2012/07/11 22:07:49
      no pewno,nam też szkoda Cie utracić.
      -
      martapycha1
      2012/07/11 22:16:19
      Witam ! ja również proszę Cię Splociku nie zamykaj bloga , mam pecha co polubię Fajny Blog to idzie do kasacji ;))buuuuuuuuuuuuu)))zastanów się co robisz :))pozdrawiam serdecznie ))Marta
      -
      antonina14
      2012/07/11 23:37:41
      Trzeba tępić nieuczciwość i koniec. Należy zawsze reagować na jej wszelkie przejawy. Dlatego powinnyśmy zawsze informować się wzajemnie, jeżeli gdzieś zobaczymy opublikowane, skradzione ze znajomych blogów zdjęcia i tekst. Bo tylko tępienie i piętnowanie może przynieść efekty. No jeszcze można zagrozić sądem. D
      Dlatego Splociku proszę, byś nie przestała blogować, a informowała publicznie o łamaniu praw autorskich.
      -
      truskawki2701
      2012/07/12 13:03:45
      Przykre są tego typu sytuacje. Chce się pomóc a zamiast wdzięczności kradzież.
      Pozdrawiam, Iw.
      -
      aneladgam
      2012/07/12 19:30:20
      Draństwo się szerzy, a we mnie NIE MA zgody na to.
      I mam nadzieję, że nigdy nie będzie.
      -
      Kuba
      2012/07/14 09:34:53
      Dzień dobry. Proszę Pani ja myślę że te osoby nie dały linka do Pani bo pomyślały że jak jest na zdjęciu to wystarczy może. Ale że sprzedają Pani prace to już jest normalne świństwo. Przeczytałem wszystko i nawet komentarze na tym 2 blogu też. Nie wiem co mam już myśleć bo się faktycznie może odechcieć blogowania. U mnie też się zdarzyło że kopiowała jedna osoba na blog.onet i na zdjęciach są moje ręce a ktoś podpisał że na przykład. Ostatnio zrobiłam to własnymi rękami.... Śmiać mi się zachciało i napisałem komentarz i się podpisałem i dałem mój link w tym komentarzu i ten blog znikł w tym samym dniu. Może to jest dobra metoda?
      Dobrego dnia i mało smutków i dużo uśmiechów, Kuba.
      -
      splocik
      2012/07/15 14:33:59
      Urszula97 - to miłe :)

      Martapycha1 - dziękuję :) Z blogowaniem coś się zmieni, ale pewnie będę z Wami... może inaczej :))))

      Antonina14 - tak, po prostu musimy być wyczulone na przejawy bezmyślność, czy po prostu draństwa. Masz rację powinnyśmy się wzajemnie informować o napotkanych zdjęciach i tekstach. Nie trzeba sądu - wystarczy spróbować napisać zwykły list do adminów - zrobiłam tak i jedna z kilku spraw już została załatwiona pozytywnie.

      Truskawki2701 - dokładnie tak i dlatego powinnyśmy się wzajemnie informować i wspierać...

      Aneladgam - o braku zgody należy w widocznym miejscu swojego blogu wyraźnie napisać, to jest ważne przy reklamacji u adminów.

      Kuba - cieszę się, że mnie odwiedziłeś i dziękuję za wypowiedź. To prawda, w takich chwilach odechciewa się blogowania... Jednak nie można wszystkich zrównywać, bo jest wiele osób uczciwych i postępujących zgodnie z zasadami poszanowania cudzej własności, pracy i wartości intelektualnej.

      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    3. Ciąg dalszy komentarzy z poprzedniego miejsca blogowania:

      gaga1957
      2012/07/16 22:14:05
      Witaj Splociku! Przykro mi, ze znowu ktoś Cię urazil, przysporzył stersu. Zrob porządek jak trzeba i wracaj pisać. Zachętą niech będą cudne , mądre słowa Kuby, młodego człowieka. Nie wiem czy ludzie są tak bezmyślni, czy głupi. Pozdrawiam cieplutko i czekam na nowe cuda.
      -
      Kuba
      2012/07/17 12:22:38
      Dzień dobry. Proszę Pani Splociku, ja wiem że nie można wszystkich oceniać tak samo bo wszyscy jesteśmy inni ale czasami się zdarzy ktoś przez kogo jesteśmy źli normalnie na wszystko, a przecież to zawinił jakiś inny ktoś co jest nie za bardzo w porządku i to ten ktoś się będzie męczył ze sobą przez całe życie, że ma taki okropny charakterek. A jak ktoś jest dobry i miły to zawsze mu lżej bo dobro zawsze zwycięża. Proszę się nie martwić. A ja się uczę też na drutach, może kiedyś mi się wreszcie to uda bo chciałbym zrobić kiedyś szalik dla mojej mamy na prezent. Spotkamy się tam gdzie zawsze to porozmawiamy jakoś spokojniej jak Pani będzie chciała jeszcze o tym porozmawiać ze mną i z moją mamą też.
      Dobrego dnia i samych miłych chwil, Kuba.
      -
      splocik
      2012/07/18 16:32:35
      Gaga1957 - trudno mi podjąć decyzję, jak pisać dalej, bo założeniem moim było dzielić się wiedzą i umiejętnościami, ale chyba tak się nie da...
      Kuba, to miły i sympatyczny młodzieniec ze zdolnościami, których niejedna dorosła osoba mogłaby Mu pozazdrościć.

      Kuba - masz dużo racji i cieszą mnie Twoje słowa, że dobro zwycięża...
      Spróbuję się tego trzymać. Spotkamy się i porozmawiamy, i chętnie podpowiem Ci jak szybko i prosto zrobić szalik dla Mamy :)

      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Karolina
      2012/09/05 12:32:14
      Witam, sama przyznam się kopiuje zdjęcia i wzory z netu i nawet drukuje i trzymam w specjalnym segregatorze ale nigdy, nigdy przenigdy nie przyszło mi do głowy aby przypisać sobie autorstwo lub zarabiać na czyimś pomyśle. To są materiały wyłącznie do mojego użytku i wyłącznie jako podstawa wykonania rzeczy dla mnie lub prezent dla kogoś ale zawsze wtedy podkreślam że wzór znalazłam w sieci. Ten temat obserwuje na wielu blogach i zgadzam się ze wszystkimi, że jeśli ktoś poświęcił czas na opracowanie schematu i daje go za darmo to naszym obowiązkiem jest to docenić i wykorzystać zgodnie z życzeniem ofiarodawcy. Niestety są ludzie bardzo nieuczciwi i leniwi i ich działalność ma skutek taki jaki widzę u Pani - ręce opadają i odechciewa się pomocy innym. Pozdrawiam i trzymam kciuki.
      -
      splocik
      2013/01/28 08:31:26
      Karolina - dziękuję za Twoje słowa :) Tak, odechciewa się udzielania pomocy i stąd moja decyzja.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń