wtorek, 17 lipca 2018

Jeszcze o przenoszeniu

Wcześniej napisałam o decyzji.
Trochę szerzej o przenoszeniu obu blogów pod nowe adresy napisałam drugim blogu.
Jestem to winna moim gościom, odwiedzającym mnie i komentującym w obu blogach.

Tutaj tylko krótko o przenoszeniu komentarzy.
Ogromnie mi przykro, że nie można było przenieść komentarzy w takiej formie, jak były dodawane, to znaczy, że niektóre miały linki do autorów komentarzy.
Ponieważ Wasze komentarze są dla mnie bardzo cenne, więc chciałabym by tu były razem z postami, ale okazuje się to nieco kłopotliwe.
W wielu komentarzach pojawiały się także dodatkowe wyjaśnienia moje lub osób komentujących, a dotyczyły danego tematu/robótki, więc tym bardziej powinny tu być.
Ja traktuję komentarze, jak pewnego rodzaju "rozmowę" i dlatego pod przeniesionymi notkami wstawiam w moich komentarzach cytaty komentarzy z poprzedniego miejsca blogowania.
Postaram się zacytować komentarze, jeśli nie pod wszystkimi postami, to przynajmniej pod tymi, do których komentujące wnosiły dodatkowe uwagi, spostrzeżenia bądź propozycje rozwiązania problemu.

Przepraszam Wszystkich odwiedzających mnie od lat i w ostatnim czasie, za niedogodności i proszę o aktualizację moich nowych adresów w Waszych zakładkach

Dziękuję za odwiedziny Wszystkim nowym Gościom, natomiast szczególne podziękowania kieruję do odwiedzających mnie w obu blogach niemal od początku mojego blogowania. 

Dziękuję, że ze mną jesteście i jest mi bardzo miło, że dzielicie się ze mną swoim zdaniem w komentarzach.

Na pamiątkę załączam fotki:
- wygląd mojego poprzedniego blogu


- taki był licznik odwiedzin w chwili zakończenia przenosin


- załączam też komentarze, które nie były przypisane do żadnej notki lecz były dodawane do   działającej w poprzednim miejscu Księgi Gości.

Takie były komentarze w Księdze Gości
- na początek wstawiam kilka pierwszych, zaś pozostałe dodam w moim komentarzu pod tą notką.

Gość: dag, *.csk.pl
2006/02/18 12:48:12
juz robię. zaczynam przygody z drutami:)
-
splocik
2006/02/18 14:42:49
Witaj dag w gronie robótkowiczek.
Będzie mi bardzo miło, gdy wstąpisz tu od czasu do czasu i wyrazisz swoje zdanie w komentarzach.
Pozdrawiam ciepło.
-
Gość: Dorota, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2006/03/06 10:42:16
Witam! Pierwszy raz weszłam na Twoją stronkę i bardzo mi się podobają Twoje prace. Ja też troszkę "sztrikuję" na drutach. Mam pytanko: czy można Ci przesłać e-mailem zdjęcia swoich prac do oceny? Chciałbym poznać ocenę osoby postronnej, a jednocześnie znającej się na rzeczy.
-
splocik
2006/03/07 08:13:05
Witaj Dorota.
Miło mi, że tu wstąpiłaś i podoba Ci się to, co tu zobaczyłaś.
Myślę, że każdy robi takie wyroby, które jemu samemu podobają się przede wszystkim.
Owszem, mogę podjąć się oceny Twoich wyrobów, ale mam inny pomysł. Mianowicie; mogłabyś pochwalić się nimi zakładając blog lub przedstawiając je na forum robótkowym. Wówczas inni mogli by te prace podziwiać i wypowiadać się na ich temat.
Pozdrawiam i zapraszam do ponownych odwiedzin.

Ciąg dalszy w komentarzach...

15 komentarzy:

  1. Takie były komentarze dodawane do Księgi Gości działającej w poprzednim miejscu mojego blogowania:

    Gość: Monika, *.devs.futuro.pl
    2006/03/28 21:15:20
    Pomocy! Jak zakończyć najprostszy szalik (oczka prawe)???
    -
    splocik
    2006/03/28 21:54:12
    Witaj Moniko.
    Bardzo prosto.
    Przerabiasz dwa oczka razem. Uzyskane oczko przekładasz z powrotem na drut i znów przerabiasz dwa oczka razem. Tak robisz, aż do ostatniego oczka. Potem juz tylko koniec nitki wciągasz w dzianinę.
    Napisz, czy Ci się udało.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    dorota-1980
    2006/04/03 14:22:27
    Hej, Splociku! Sprawdź swoją pocztę. Jest tam coś ode mnie dla Ciebie.
    -
    splocik
    2006/04/04 12:11:35
    Byłam, sprawdziłam - dzięki.
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    dorota-1980
    2006/05/08 10:45:16
    Hej, Splociku!!! Jak łapka? Pewnie już lepiej? Mam do Ciebie prośbę. Jesteś moją ostatnią deską ratunku. Masz może jakiś wzór na zrobienie na drutach sukieneczki dla rocznej lub większej dziewczynki? Będę wdzięczna za każdy schemat.
    -
    splocik
    2006/05/08 14:12:04
    Dorota - na pewno coś mam, tylko muszę pozerkać do moich źródeł.
    Czy to jest bardzo pilne, czy dasz mi czas do środy?
    Pozdrawiam ciepło.
    -
    dorota-1980
    2006/05/09 08:21:02
    Aż tak "na gwałt" to pilne nie jest. Nie spiesz się. Dzięki za fatygę.
    -
    Gość: , *.internetdsl.tpnet.pl
    2006/05/24 08:29:41
    proszę podaj jak się robi sweterek lub bluzkę od góry tzn.w całości na okrągło myślę że chyba się rozumiemy o co chodzi
    -
    splocik
    2006/05/24 11:14:18
    Witaj Gościu.
    Można było w loginie wpisać nick albo imię.
    Odpowiedź jest w notatce pt. "Robienie na okrągło".
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gość: eva, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
      2006/05/28 15:42:20
      zupełnie nie mam pomysłu jaki wzór wykorzystać przy robieniu poncha na drutach. robiłam dżersejem,bo taki wydawał mi sie najładniejszy ale niestety boki mocno sie zawijają, więc sprułam. w poszukiwaniu inspiracji zaczełam przeglądać strony internetowe i już sama nie wiem co robić. widziałam poncha robione szydełkiem - może to jest rozwiązanie? włóczka jest dość cienka do pracy na drutach 2 - 2,5. jeśli masz jakiś pomysł na wzór poncza za podpowiedź będę wdzięczna - eva
      -
      splocik
      2006/05/29 20:00:44
      Witaj Eva.
      Dzięki za odwiedziny.
      Spróbujemy sobie jakoś poradzić.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość: awuzetka, 85.222.21.*
      2006/07/17 19:27:07
      witam cieplutko.jestem pod wrażeniem!mam 50 lat i po wielu wielu latach wracam do robótek na drutach.chodzą za mną ,muszę się odstresować.myślę że troszkę pamiętam :).pozdrawiam .strona jest super.dam znać jak idzie mi praca.
      -
      splocik
      2006/07/17 20:22:12
      Awuzetka - witaj w moich progach.
      Czy masz gdzieś bloga? Jeśli nie - napisz proszę maila.
      Zapraszam częściej.
      Pozdrawiam ciepło
      -
      dorota-1980
      2006/08/10 11:17:24
      Hej, Splociku! Dawno do Ciebie nie pisałam, chociaż zaglądałam i podziwiałam codziennie. Dzięki za e-mail i za troskę. Nie mam ostatnio czasu, żeby usiąść przed tym komputerem na dłużej i coś tam popisać w tym moim blogu. Ale ciągle dziergam. Właśnie szarpnęłam się na coś naprawdę dużego. Jeśli będę miała możliwość, to cyknę fotkę i zamieszczę w moim blogu. Jak narazie pozdrawiam Cię gorąco i czekam na kolejne Twoje dzieła. :)
      -
      splocik
      2006/08/10 12:03:49
      Nareszcie Dorotko odezwałaś się.
      Już zaczynałam martwić się na dobre.
      Miło, że jesteś.
      Pisz o robótkach "w tracie". Pisz o ewentualnych problemach w robieniu czegoś i o znajdowanych rozwiązaniach. To pomaga również innym.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      basiaurban
      2006/08/15 00:59:47
      Witam. Składam rewizytę, chociaż podglądam od dawna. Jestem pod wrażeniem.
      Pozdrawiam serdecznie.
      -
      dorota-1980
      2006/08/17 14:20:34
      Hej, Splociku!
      Mam pytanko. Jak według Ciebie lepiej jest rozszerzyć np. dół swetra? Dokładając oczek po bokach czy od środka przerabiając plecy i przód? Chodzi mi o to, żeby się potem ładnie na biodrach układało i nic nie odstawało. Mam wrażenie, że jak się poszerza po bokach, to potem odstają takie jakieś "dziuby". A może lepiej robić na okrągło, na drutach pończoszniczych, dodając na każdym drucie co jakiś czas oczka?
      -
      dorota-1980
      2006/08/21 11:02:40
      Już sobie poradziłam. ;) Zapraszam do mnie.
      -
      splocik
      2006/08/21 16:05:49
      Basiu - dziękuję za odwiedziny, już Cię dodałam do zakładek.

      Dorotko - dopiero teraz czytam Twoją notkę.
      Cieszę się, że sobie poradziłaś.
      Niemniej odpowiem Ci, że dodając oczka równomiernie rozłożone na szerokości pleców lub przodu uzyskujesz coś na kształt rozkloszowania.
      Natomiast dodając na brzegach otrzymujesz tylko skosy na biodrach.
      Zależy jaki efekt potrzebujesz uzyskać. No i dodawanie w całym rządku może być widoczne w dzianinie gładkiej.
      W dzianinie wzorzystej dodawanie można ukryć.

      Pozdrowionka.

      Usuń
    2. Ciąg dalszy komentarzy dodawanych do Księgi Gości działającej w poprzednim miejscu blogowania:

      dziewczyna_z_hammersmith
      2006/08/25 12:01:57
      Splociku, spadlas mi z nieba interetowego :)) Szukalam jakiegos ladnego wzoru na sukieneczke dla malutkiej dziewuszki i znalazlam u ciebe azurkowy splot Listeczki :). Juz zabralam sie za robotke :) Jak skoncze, to przesle ci zdjecie, jak moge? :) Bardzo dziekuje :))) Dobrego dnia
      -
      splocik
      2006/08/25 13:41:39
      Moja droga - cieszę się bardzo, że okazałam się pomocna.
      Z myślą o poszukujących (jak Ty) założyłam moje obydwa blogi.
      Może dołączysz do nas - robótkujących i blogujących?
      Pomyśl - może pochwalisz się na własnym blogu swoimi robótkami?
      Chętnie widziałabym Twoje poczynania i myślę, że inne blogowiczki podzielają moje zdanie.
      Gdy zdecydujesz się i założysz blaga - podaj jego adres - na pewno będę Cię odwiedzać.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      agniesia_f1
      2006/09/22 11:12:02
      Hej To ja Agnieszka z jesiennego blogu.
      Chętnie skorzystam z Twojej pomocy we wstawianiu zdjęć do bloga. Mam sie czym pochwalić ale nie radze sobie technicznie.

      P.S. Mam męża informatyka z wykształcenia i szczerze mówiąc wstydze się go poprosić o pomoc, nie chce okazać się jakimś nieukiem, a przy Waszej pomocy mogę go czymś zaskoczyć:))
      Dzięki za szczere chęci
      -
      splocik
      2006/09/22 13:01:45
      Agnieszka - jeszcze dziś prześlę Ci instrukcje.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość: Ola, *.ramtel.pl
      2006/11/06 12:04:39
      Świetny blog, szczgólnie dla osoby,która zaczyna robić na drutach - "romb w rombie " jest kapitalny, a mnie właśnie powoli wciągają wszelkie warkocze :)
      -
      fusilla
      2006/11/06 12:32:07
      Byłabym wdzięczna, gdybyś podała mi w miarę przystępnie opis wzoru półpatentowego, bo ten który mam z niemieckiego tłumaczenia jest tak zawiły, że nijak nie mogę się połapać! Z góry serdecznie dziękuję i o odpowiedź prosze na moim blogu
      -
      Gość: , *.ip4.tnp.pl
      2006/12/15 15:43:43
      witam prosze o porade jaka kupic wloczke na sweterek golf (taki pod plaszcz) , azeby sie nie rozciagal i moglam go prac w pralce , anajlepiej by bylo gdybym go mogla wysuszyc w suszarce, i zeby nie gryzl
      dziekuje za informacje
      -
      splocik
      2006/12/15 16:36:00
      Witaj gościu!

      Każda włóczka z domieszką wełny (min 50%) na pewno będzie gryząca. Niektóre włóczki małą ilością wełny nie gryzą wcale.
      Niegryzące są włóczki mające w swoim składzie 100% anilany (akrylu) np. "Puchatka", "Baby", "Tęcza".

      Poczytaj opinie o włóczkach na forum robótkowym.
      Znajdziesz tam wiele cennych uwag osób, które daną włóczkę przerabiały.

      Jeśli chodzi o pranie - piorę dzianiny (obowiązkowo przewrócone na lewą stronę) w pralce na opcji prania ręcznego. Suszę w stanie rozłożonym.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    3. Ciąg dalszy komentarzy dodawanych do Księgi Gości działającej w poprzednim miejscu blogowania:

      Gość: , 217.97.0.*
      2006/12/27 12:39:22
      Obejrzałam to wszystko co robiłać i jestem pod wrażeniem, chociaż kiedyś dawno temu też zrobiłam sobie bluzeczkę z karczkiem w tonie tych listków z serwetki, a teraz zastanawiam się jak ja to robiłam. Muszę poszukać jakichś wzorów i spróbować. Teraz są na topie takie serwety i serwetki. Powodzenia!!!
      Będę jeszcze tu zaglądać!!!
      -
      splocik
      2006/12/27 14:05:38
      Dziękuję gościu za odwiedziny i miłe słowa.
      Oczywiście, zapraszam częściej.
      Proszę, wpisuj się w komentarzach bieżących notek
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość: mwriola, *.internetdsl.tpnet.pl
      2006/12/31 00:22:24
      witaj jestem tu pierwszy raz i napewno nie ostatni też kiedyś robótkowałam ale jakos to ustało ale mam wielkie chęci zacząc znowu pozdrawiam
      -
      splocik
      2007/01/13 12:10:34
      Mwriola - Miło, że do mnie wstąpiłaś, zapraszam częściej i zachęcam do robótkowania - to relaksuje i pozwala stworzyć coś własnego.
      Wszystkiego dobrego w 2007 roku.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość: Marzen, *.wa.westnet.com.au
      2007/03/16 15:14:30
      witam goraco,(przepraszam ale nie mam polskiej czcionki w komputerze) mam male pytanie. Robilam juz troche na drutach ale to bylo dawno i zapomnialam jak sie spuszcza oczka na podkroj szyi,rekawow,szpica itd. prosze przeslij mi jesli mozesz te podstawy, bede bardzo wdzieczna.Bardzo podoba mi sie ta strona, lubie wszelkie roboty to bardzo uspakaja. Pozdrawiam:)
      -
      Gość: Gizela, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
      2007/03/17 19:00:36
      Już od dłuższego czasu tu zaglądam. Podglądam, ogladam i podziwiam. Tez trochę dziergam i szydełkuję, ale nie moge wystawiać z prostego powodu brak sprzętu i umiejętności. Może kiedyś mi sie to uda. Życzę powodzenia i samych dobrych pogodnych dni.
      -
      splocik
      2007/03/18 14:42:55
      Marzena - miło, że mnie odwiedziłaś. Pomyślę nad notkami o podkrojach.

      Gizela - miło mi, że tu zaglądasz. Trochę przykro, że nie możesz podzielić się swoimi robótkami. Z optymizmem bedę czekać, aż będziesz miała możliwości techniczne i zaprosisz mnie do obejrzenia Twoich dzieł.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      optymarz
      2007/04/20 18:29:20
      Witaj Pokselko
      Zaglądam do Ciebie i podziwiam umiejętności. Przyznaję że bardzo mi się podoba wzór ażurkowy niebiesiej blzeczki z rękawami poniżej łokci - Kolor na bis, ale choć szukałam nie znalazłam opisu, czy mogłabym prosić o schemat - mam pomysł na jego wykorzystanie w moim sweterku. Z góry dziekuję
      Marzena
      -
      optymarz
      2007/04/20 20:16:20
      Splociku bardzo Cie przepraszam. Brałam prysznic i mnie olśniło. Wyrwałam co sił. Mam nadzieję że wybaczysz mi. Jeszcze raz przepraszam.
      Pozdrawiam cieplutko
      Marzena
      -
      Gość: Marzena, *.wa.westnet.com.au
      2007/04/30 17:34:37
      Witaj Splociku!mam nadzieje ze zdrowko Ci dopisuje:)
      jak znajdziesz chwilke czasu, to prosze podaj mi wzor azurowy na bluzeczke ta niebieska z rekawkiem do lokci "kolor na bis", mysle ze to bedzie nastepna rzecz jaka chce zrobic na drutach.
      Goraco pozdrawiam!!!!
      -
      Gość: Marzena, *.wa.westnet.com.au
      2007/04/30 17:38:13
      wlasnie zauwazylam, ze bluzeczka ma powodzenie bo inna Marzena tez o nia pyta, mam nadzieje ze jestes podwojnie zadowolona:)
      -
      splocik
      2007/05/01 14:08:15
      Moje drogie Marzenki - cierpliwości.
      Teraz wszystko poszło w odstwakę, bo goni mnie termin jednej robótki.
      Gdy już będzie po, obiecuję zająć się opisem ażurku.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    4. Ciąg dalszy komentarzy dodawanych do Księgi Gości działającej w poprzednim miejscu blogowania:

      Gość: Marzena, *.wa.westnet.com.au
      2007/05/03 16:53:52
      Nie ma problemu Splociku, poczekam, poczekam:)ja na wiosne jeszcze musze troche poczekac.powodzenia z ta robotka ktora obecnie robisz:)
      goraco pozdrawiam
      -
      optymarz
      2007/05/07 16:57:31
      Miły Splociku
      Poczekam cierpliwie, a Tobie radosnego dziergania do końca :o)
      Marzena
      A tak przy okazji pozdrawiam serdecznie moją imienniczkę :o)
      -
      malina818
      2007/05/19 15:34:03
      zrobiłam sobie bluzeczkę w kremowym kolorze wg wzoru 21 skośne kreseczki. Wyszła super.
      -
      splocik
      2007/05/19 19:11:18
      Marzenki (obie) - jeszcze ciut cierpliwości.

      Malina - jest mi niezmiernie miło, że zrobiłaś bluzeczkę według mojego opisu. Może pochwaliłabyś się nią - masz swojego bloga? Jeśli nie, to może na FotoForum. Chętnie zobaczę Twoje dzieło.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      malina818
      2007/05/21 12:42:56
      witaj splociku.Jak miło że się odezwałaś. Ja jeszcze nie potrafię takich cudeniek na komputerze ale poproszę znajomego by mi pokazał jak się to robi i na pewno zobaczusz zresztą nie jedno moje "dzieło".Pozdrawiam.Malina
      -
      splocik
      2007/05/21 13:57:02
      Poczekam, poczekam.
      Te "cudeńka" wcale nie są takie trudne - poradziasz sobie, a jakby co, to pisz maila.
      Myślę, że niebawem podasz namiary na bloga.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      malina818
      2007/05/23 15:38:24
      Witaj splociku.Właśnie kupiłam nową czerwoną włóczkę.Oglądam na spokojno Twoje cudeńka i dostaję oczopląsu. Co wybrać?A może kupić kilka włóczek i wtedy mniejszy problem z wyborem. U Ciebie na pewno znajdę wzór ażurowy.Pozdrawiam.
      -
      optymarz
      2007/06/03 20:13:00
      Splociku piękne podziękowania za opis niebieskiego ażurku. A przy tej okazji twórczych pomysłów i miłego dziergania
      Marzena
      -
      splocik
      2007/06/03 21:34:17
      Malina - czekam na wieści, co zdecydowałaś się zrobić z zakupionej włóczki.

      Optymarz - dlaczego nie piszesz w komentarzu przy danej notce? Przynajmniej wiadomo, czego dotyczy Twój wpis.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      elenuke
      2007/07/07 15:07:26
      Witam Splociku, jestem pod wrażeniem Twoich prac. Napewno będę częściej tu zaglądać!!!
      -
      splocik
      2007/07/07 15:53:36
      Elenuke - bedzie mi bardzo miło, zapraszam do komentowania określonych postów.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość: Elek, *.such.nat.hnet.pl
      2007/09/06 12:18:48
      Witam, czy macie może prosty wzór na ponczo? Na drutach.
      Pozdrawiam serdecznie forum.
      -
      splocik
      2007/09/06 15:59:51
      Elek - wnioskuję, że chodziło Ci Forum robótkowe.
      Zadaj tam pytanie, a na pewno otrzymasz wiele podpowiedzi.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    5. Ciąg dalszy komentarzy dodawanych do Księgi Gości działającej w poprzednim miejscu blogowania:

      Gość: Elek, *.such.nat.hnet.pl
      2007/09/07 21:15:20
      Wielkie dzięki Szanowny Splociku za szybką odpowiedź. Stawiam pierwsze kroki w robótkach na drutach, a chcę zrobić mojej córze ponczo. Serdecznie pozdrawiam forum, a zwłaszcza początkujących drutkowiczów.
      -
      splocik
      2007/09/07 22:30:56
      Elek - jeśli masz pytanie konkretnie do mnie, napisz maila.
      Postaram się znaleźć coś dla Ciebie.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      10.amber
      2007/09/16 01:39:16
      Witam!!Super blog.Dlugo szukalam wzoru na sukieneczke i tu wlaznie znalazlam.Robie od lat ale tylko proste rzeczy(szaliki,rekawiczki itp).To bedzie pierwsza proba.Mam nadzieje ze udana.Gorace pozdrowienia z Duisburga
      -
      Gość: Dalila, *.wroclaw.dialog.net.pl
      2007/10/01 10:47:03
      Robótkami zajmuję się od dawna, ale bloga prowadzę od wczoraj. :) Dodałam Cię już do linków, bo robisz naprawdę piękne rzeczy. Zapraszam Cię do mnie i pozdrawiam :)
      -
      splocik
      2007/10/02 07:55:38
      10.amber - Witaj! Miło, ze wstapiłaś do mnie i znalazłaś to, czego szukałaś. Mam nadzieję, że mnie jeszcze odwiedzisz i odezwiesz się w komentarzach.

      Dalila - dzięki za odwiedziny. Dzięki za zaproszenie - obiecuję, że wstąpię do Ciebie.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość: , *.neoplus.adsl.tpnet.pl
      2007/10/09 01:07:12
      Witaj splociku :)

      Przejrzałam Twojego bloga i jestem pod wieelkim wrażeniem. Jeszcze nie raz Cię odwiedzę.
      Pozdrawiam :)
      -
      splocik
      2007/10/09 13:41:22
      Gościu miły - dziękuję i zapraszam. Jaki jest Twój nick lub Twoje imię?
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość: sucharek, *.chello.pl
      2007/11/11 02:32:46
      Splociku!Twoja stronka stanowi nie ocenione źrodło infornacji i doświadczenia.Teraz robię kolejną parę skarpetek.Idzie mi o wiele szybciej niż pierwsza para,którą zrobiłam dla Syna.Chce i powinna zrobić sobie czapkę na zime.Umyśliłam sobie,że to ma być kaptur połączony z wkładką golfową lub samym golfem.Tak to sobie umyśliłam,bo żadna zwyczajna czapka mi nie pasuje i wyglądam komicznie.Pozdrawiam
      -
      splocik
      2007/11/11 14:01:09
      Sucharek - bardzo Ci dziękuję za miłe słowa.
      Założyłam tego bloga właśnie z myślą o rozpoczynających przygodę z drutami.
      Dużo tematów zainspirowały osoby pytające bądź proszące w listach o pomoc w rozwikłaniu jakiegoś problemu.
      Czy mogłabym gdzieś zobaczyć Twoje prace?
      Jestem ciekawa Twojego pomysłu na kapturogolf.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    6. Ciąg dalszy komentarzy dodawanych do Księgi Gości działającej w poprzednim miejscu blogowania:

      Gość: Sucharek, *.chello.pl
      2007/11/21 21:28:48
      Splociku!Własnego blogu o moich robótkach jeszcze nie mam.Ale zrobiłam skarety dla Syna,z których jestem dumna.Poprzednie poszły do sprucia,bo były okropne.Dziś kupiłam włóczke"Rosa"na wkładkę golfową.Skarpetki zostały sfotografowane.Skontaktuj się ze mną.
      Pozdrawiam Ciebie ciepło.
      -
      Gość: Sucharek, *.chello.pl
      2007/12/09 17:43:25
      Drogi Splociku odezwij się.Wysłałam Ci e-maila,z którego dowiesz się jaki mam kłopot.Pozdrowionka.
      -
      Gość: Sucharek, *.chello.pl
      2007/12/10 20:12:28
      Splociku!Wkońcu wzięłam się do robienia wkładki golfowej,którą zrobiłam,sprułam,znowu zaczęłam robić.Sprułam do pod kroju szyi,wyrobiłam prawidłowo w/g przepisu .Rozdzieliłam na dwie części wyrabiając na razem z dwóch kłębków.I utknęłam bo nie wiem jak dodać oczka,by zamknąć podkrój tyłu szyi.Za pierwszym razem dodałam w jednym rzędzie mniej oczek ,niż zamknęłam.Podkrój szyi zrobił się za duży na przodzie.Obawiam się,że będę miała problem z golfem,bo mąż ma gruby obwód szyi - 60cm i krótką szyję.Chce mieć już sam golf zapinany na zamek błyskawiczny,bo z powodu wieńcówki duszno mu i musi się ropinać.Pozdrawiam
      -
      splocik
      2007/12/10 22:25:22
      Sucharek - tylko zbiorę myśli, to spróbuję znaleźć rozwiązanie.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      splocik
      2007/12/11 08:12:33
      Sucharek - zajrzyj na pocztę.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość: Eny , *.neoplus.adsl.tpnet.pl
      2007/12/14 14:18:52
      Jak zakończyć szalik na drutach (To jest mój pierwszy szalik) :(
      -
      splocik
      2007/12/14 15:35:08
      Eny - aby zakończyć oczka w jednym rządku, najprościej postępujesz tak:
      przerabiasz dwa oczka razem, po czym powstałe oczko przenosisz z powrotem do pozostałych oczek, znów przerabiasz dwa oczka razem... i powtarzasz te czynności aż do ostatniego oczka. Po przeciągnięciu nitki (dłuższy odcinek) przez ostatnie z zakończanych oczek, urywasz ją i igłą (lub szydełkiem) wciągasz w brzeg dzianiny przez co ukrywasz koniec nitki i zabezpieczasz dzianinę przed pruciem.
      Mam nadzieję, że odpowiedź jest satysfakcjonująca.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość: , *.neoplus.adsl.tpnet.pl
      2008/01/01 18:38:03
      Wszystkiego dobrego w Nowym Roku. Zrobiłam sweter przy którym bardzo dużo korzystałam z pomocy tak pięknie podanych przez Panią. Mam wrażenie, że jest Pani pedagogiem, wszystko od początku do końca wiadomo jak zrobić. Ale jednej rzeczy nie wiem, czy przy zrobieniu wszystkich części, przed zeszyciem, prasować to wszystko, czy nie. Bardzo proszę mi podpowiedzieć. Lidia.
      -
      splocik
      2008/01/01 20:01:24
      Lidia - bardzo dziękuję za życzenia i miłe słowa. Puść do mnie maila, bo rozumiem - sprawa jest na JUŻ, a notkę przygotuję za jakiś czas.
      Pomyślności w Nowym Roku.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      abulska
      2008/01/10 17:08:55
      Splociku
      Mam małe pytanie - czy robiłaś już kiedyś chustę trójkątną na drutach - wzorem ażurowym? Czy jest jakieś źródło, które mówi o tym jak spuszczać oczka w przypadku kiedy mamy do czynienia z wzorem ażurowym? Mam wzór ażurowy ale niestety nie potrafię sobie poradzić z zastosowaniem go w przypadku chusty... Za jakąkolwiek podpowiedź będę wdzięczna ..:) Ażurki nie są dla mnie problemem w szalach, ale przy chuście totalnie się gubię, wściekam i jestem rozżalona bo mam nie potrafie sobie poradzić z tym zagadnieniem....Pozdrawiam
      Aldona
      -
      splocik
      2008/01/11 22:00:56
      Abulska - jeśli chcesz wykorzystać konkretny splot, to prześlij mi mailem schemat - spróbuję coś wymyślić.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    7. Ciąg dalszy komentarzy dodawanych do Księgi Gości działającej w poprzednim miejscu blogowania:

      abulska
      2008/01/17 13:00:22
      Splociku wysłałam do Ciebie na mila schemat chusty wraz ze wzorem :) Opisłam problem :)

      pozdrawiam
      serdecznie
      aldonka :)
      -
      Gość: danamik, *.tpgi.com.au
      2008/02/29 10:42:46
      Witaj, dzisiaj trafiłam na Twoja stronkę, zupełnie przypadkowo i bardzo się ciesze, że to nastąpiło. Fajne rzeczy tutaj masz i mądre porady robótkowe. Pozdrawiam.
      -
      splocik
      2008/02/29 15:29:26
      Dzięki za odwiedziny i miłe słowa.
      Zapraszam częściej i zachęcam do komentowania.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość: violaslomka, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
      2008/05/15 22:32:01
      Witam,bardzo podobają mi się Twoje prace, a w szczególności serwety na drutach i wariacje na ich temat w Twoim wykonaniu. Serweta słoneczna jest super!!! Pozdrawiam
      -
      wiotka555
      2008/12/04 18:23:35
      Wspaniały blog- mimo, że robię sporo na drutach , korzystam z twoich porad, opisów i propozycji. dzięki teraz robie czapkę i szalik dla męża
      -
      splocik
      2008/12/05 19:45:41
      Ślicznie dziękuję za Wasze odwiedziny i sympatyczne komentarze.
      Zapraszam częściej.
      Będzie mi miło poczytać Wasze opinie bezpośrednio pod bieżącymi notkami.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość: orszulka60, *.home.otenet.gr
      2009/01/06 17:06:19
      Splocil wielks probs ... może \ty podsiadasz \'pawia \' do wrobienia na tył swetra... dawno temu miałam wzór takowgo ...\wiesz w \atenach nie tak łatwo znaleźć ściegi ... no coś tam kupuje ale to nie to.. a polskie sklepy bardzo rzadko coś sprowadzają ... szukałam na necie .. neistety ... przepraszam że zwracam się z taką prośbą ale chciałabym znów mnieć taki sweter jak kiedyś , dawno temu kiedy byłam w wenie drutowania sobie zrobiłam ..\pozdrawiam cudnie z \aten
      -
      Gość: orszulka60, *.home.otenet.gr
      2009/01/06 17:09:57
      \splocik ... wybacz błędy .."Splocik wielka prośba" .. siedzę przy innym kompkiem .. mój okupuje men i jakoś nie mam sumienia go zrzucić ..a tu ślepię...
      -
      splocik
      2009/01/08 17:23:50
      Orszulka60 - przymykam oko na błędy, bo zdarzyć się może najlepszemu.
      Nie pamiętam takiego wzorku u siebie, ale jestem przed wertowaniem gazet, więc będę pamiętać, by odłożyć dla Ciebie, jeśli trafię na coś takiego.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość: boni, *.gprs.plus.pl
      2009/01/15 11:18:59
      Witaj Splociku, byłam u Ciebie kilka razy, skorzystałam z Twojego doświadczenia i umiejętności..w końcu zebrałam się do napisania podziękowań. Jestem pełna podziwu i zauroczona tym co robisz. Moja Mamusia robiła na drutach, ja troszkę także, ale to były proste rzeczy. A Ty z dzianiny tworzysz cudeńka, nie wiedziałam że może to tak wdzięcznie wyglądać. pozdrawiam..i wszystkiego najlepszego w Nowym Roku.
      -
      splocik
      2009/01/15 13:52:36
      Boni - jest mi bardzo miło i dziękuję za tak sympatyczne słowa. Dzianinę kocham od kiedy chwyciłam pierwszy raz za druty i dawniej robiłam bardzo dużo wyrobów odzieżowych, teraz nie mam aż takiej potrzeby, więc bawią się nią w inny sposób.
      Mam do Ciebie pytanie, ale nie tutaj, czy mogłabyś puścić sygnał na pocztę?
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    8. Ciąg dalszy komentarzy dodawanych do Księgi Gości działającej w poprzednim miejscu blogowania:

      Gość: boni, *.gprs.plus.pl
      2009/01/16 21:44:45
      Witaj, dzięki za odpowiedż Splociku. Napisałam do Ciebie, mam nadzieję że dojdzie, chociaż miałam problemy z komputerem.
      -
      Gość: zaklopotana Kasia, *.adsl.inetia.pl
      2009/01/27 19:42:30
      plis pomocy jak mam zakonczyc oczka w szaliku?1 oczko lewe
      -
      splocik
      2009/02/05 07:56:56
      Kasiu - przerabiasz dwa oczka razem, następnie przekładasz nowo powstałe oczko z powrotem i przerabiasz znów dwa oczka. Na koniec, gdy zostanie jedno oczko, przeciągasz przez nie nitkę (dłuższą pętelkę) i przecinasz. Wyciągasz nitkę idącą z kłębka i zaciągasz ucięty koniec nitki, który szydełkiem lub igłą wprowadzasz w boczne oczka lub rządek zamykający.
      Myślę, że teraz sobie poradzisz.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość: , *.internetdsl.tpnet.pl
      2009/04/05 15:14:42
      Szukam pomocy i rady jak zrobić sweterek na okrągło bardzo proszę może ty pomożesz.Pozdrawiam i życzę powrotu do zdrowia. monikaskrzyp
      -
      splocik
      2009/04/05 20:46:37
      Monika - chętnie pomogę. W jednej z ostatnich notek (jak sobie poradzić) napisałam, jak zaczynać sweterek na okrągło. Podaj w mailu więcej informacji, które Cię interesują.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      dehajola
      2009/07/25 08:28:34
      lubie robotki szydelkiem ale serwetki -zdecydowanie na drutach.sliczne sa Pani prace. czy istnieje mozliwosc otrzymania schematu wybranej serwetki? podziele sie swoimi.pozdrawiam
      -
      splocik
      2009/09/13 11:30:23
      Dehajola - dziękuję za odwiedziny i miłe słowa. Nie wszystkie moje serwetki mają pełny schemat lub opis, ponieważ część z nich to "wariacja na temat" - czyli rozpoczęta według gotowego schematu, a zakończona według własnego pomysłu.
      Zatem nie mogę obiecać, że dany schemat jest do przekazania.
      Proszę o maila.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość: Kasia, *.51.57.188.tvksmp.pl
      2009/10/16 19:53:48
      Skorzystałam już z podanych opisów Pani oraz porad. Są przejrzyste i można z całą pewnością stwierdzić że posiada Pani zdolność przekazywania i tłumaczenia.
      Szukałam w zbiorach wzoru tzw. guzki i nie mogę znaleźć.
      Czy mogę poprosić o wytłumaczenie mi jakim sposobem zrobić taki "guzek".
      O ile znajdzie pani trochę czasu dla mnie to już dziękuję. Pozdrawiam Katarzyna
      -
      splocik
      2009/10/17 09:47:15
      Witaj Kasiu.
      Miło mi, że korzystasz z moich notatek.
      Dziękuję za sympatyczne słowa :)
      Postaram się w najbliższym czasie zamieścić notkę na interesujący Cię temat, ale jeśli sprawa jest pilna, proszę o kontakt mailem.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość: rubinowa, 150.254.245.*
      2009/11/02 14:21:07
      witam, kiedyś "popełniłam" taki brzeg, ale zapomniałam. Poproszę o instrukcję oczka brzegowego, aby z dwóch stron wyglądało tak samo: pamiętam tylko, że było o. prawe, potem nitkę zostawiało się z tyłu (lub z przodu) i ten brzeg w środku miał pustkę. Żeby nie było, próbowałam zanim się ośmieliłam zapytać; przejrzałam również całą stronę i komentarze i nie znalazłam (być może umknęło). Tak więc poproszę o instrukcję, pozdrawiam
      -
      splocik
      2009/11/03 15:23:25
      Rubinowa - witaj. Wprawdzie pisałam o oczkach brzegowych, ale tam nie napisałam o metodzie, która interesuje Ciebie. Być może wspomniałam przy okazji pisania o jakimś wyrobie, ale nie będę szukać - przygotuję osobny wpis na ten temat.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    9. Ciąg dalszy komentarzy dodawanych do Księgi Gości działającej w poprzednim miejscu blogowania:

      Gość: rubinowa, 150.254.245.*
      2009/11/04 11:47:09
      cieszę się i z niecierpliwością oczekuję na instrukcję, pozdrawiam
      -
      Gość: IWALA, *.sta.asta-net.com.pl
      2009/11/16 12:03:32
      BARDZO PROSZE O POMOC JAK ZROBIC REKAWICZKI NA DWOCH DRUTACH Z JEDNYM PALCEM POZDRAWIAM
      -
      splocik
      2009/11/16 15:25:59
      Rubinowa - myślę, że w tym tygodniu uda mi się połączyć odpowiedź dla Ciebie z odpowiedzią dla innej robótkowoczki :)

      Iwala - a dlaczego na dwóch drutach??? Nie lubisz więcej drutów? Nie lubisz wyzwań nowych?
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość: IWALA, *.sta.asta-net.com.pl
      2009/11/16 16:08:05
      jednak bardzo prosze na 2 drutach jestem poczatkujaca pozdrawiam i czekam
      -
      splocik
      2009/11/17 07:36:34
      Iwala - proszę o maila.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość: rubinowa, 150.254.245.*
      2009/11/23 09:23:20
      Extra, jaśniej być nie mogło, nawet ja-która mam boreliozę i trochę przytłumiony umysł-zrozumiałam. Jest Pani geniuszem, bardzo dziękuję.
      -
      splocik
      2009/11/24 13:54:37
      Rubinowa - ten komentarz powinien być pod tamtą notką z opisem wykonania oczka brzegowego :)
      Pozdrawian ciepło.
      -
      Gość: Kasia, *.51.57.188.tvksmp.pl
      2010/01/02 20:45:23
      Witaj Splociku. Ciągle korzystam z Twoich wspaniałych słownych i obrazkowych wyjaśnień różnych wzorów. Jest to super sprawa dla takich ciężko myślących osób jak ja. Mówię tak o sobie bo mam stary sweter w którym bardzo mi się podoba wzór ale za nic nie umiem go rozszyfrować. Liczę tylko na Ciebie Splociku.
      Wyjaśnię jak umiem może mi się uda. Przerobione jest pięć rzędów 1 prawe, i drugie też prawe tyle że w tym drugim oczku prawym znajduje się pięć nieprzerobionych rzędów oczek uwięzionych w tym jednym z pierwszego (albo już 6 rzędu) ? nie wiem. Kombinuje i nic z tego mi nie wychodzi. Po przerobieniu tych pięciu rzędów jest zmiana to prawe które poprzednio było cały czas przerabiane ma znowu uwięzione w 1 oczku pięć nitek nie przerobionych a uwięzionych w tym oczku, a to 2-gie z uwięzionymi oczkami jest przerabiane na prawo.
      Może Splociku zrozumiesz coś z tych moich tłumaczeń.
      Bardzo proszę o rozwikłanie mojego problemu.
      Życzę nowych pomysłów w Nowym Roku i oczywiście bez żadnych niespodzianek z ręką (myślę, że jest już super sprawna) oraz zdrowia dla całej Rodzinki.
      Anita
      -
      splocik
      2010/01/03 10:31:46
      Kasiu - chyba wiem, o co chodzi, ale przyślij mi fotkę sweterka wykonaną przy dziennym świetle.
      Dziękuję za życzenia. Tobie także życzę wspaniałego roku 2010.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    10. Ciąg dalszy komentarzy dodawanych do Księgi Gości działającej w poprzednim miejscu blogowania:

      Gość: Kasia, *.51.57.188.tvksmp.pl
      2010/01/03 14:06:54
      Dziękuję Splociku za zainteresowanie się moim problemem, ale ze zdjęciem mam problem bo nie mam aparatu - jeszcze się nie dorobiłam - ale chyba nie interesowałam się jak do tej pory fotografowaniem. Anita. Pozdrawiam, jestem siostrą Kasi ona też nie ma aparatu.
      -
      splocik
      2010/01/03 14:36:06
      Anita - a może spróbujesz skanerem?
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość: Kasia, *.51.57.188.tvksmp.pl
      2010/01/10 18:45:55
      Kolega mi zrobił zdjęcie, wysłałam już raz Splociku ale nie widzę mojej treści, myślę że mi nie wyszło i wysyłam jeszcze raz.
      Zobaczymy może mi się uda. Anita
      -
      splocik
      2010/01/12 08:07:47
      Kasiu - miałam na myśli wysłanie zdjęcia mailem do mnie, ale już widziałam i moje wyobrażenie (po Twoim tłumaczeniu) było podobne.
      Ponieważ jesteś na dalszym miejscu w kolejce pytających, więc proszę o cierpliwość.
      Odezwij się na maila.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość: Kasia, *.51.57.188.tvksmp.pl
      2010/01/12 15:59:26
      Dzięki za zainteresowanie moim wzorkiem, czekam cierpliwie. Bardzo liczę na rozwiązanie, bo wiem, że Twoje umiejętności Splociku są nie do przebicia, jesteś SUPER.
      Pozdrawiamy Anita z Kasią.
      -
      splocik
      2010/01/17 15:40:03
      Kasiu i Anito - zapewne jutro napiszę notkę na temat splotu. Proszę o kontakt mailowy.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość: Kasia, *.51.57.188.tvksmp.pl
      2010/01/22 22:18:09
      Splociku Kochany. Dzisiaj dopiero zobaczyłam Twoje wykonanie przysłanego przeze mnie wzoru. Ale nie mam kiedy sprawdzić czy dobre. Jutro wyjeżdżam służbowo na trochę dłużej i dopiero jak wrócę będę mogła spróbować ten wzór zrobić. Ale dla mnie na pierwszy rzut oka jest taki sam. Bardzo dziękuję za spełnienie mojej prośby. Będę dopiero pod koniec lutego. Dziękuję, powodzenia. Jesteś WIELKA.
      Anita
      -
      splocik
      2010/03/06 14:46:14
      Kasiu i Anito - dziękuję, ee aż taka wielka nie jestem :)
      Mam nadzieję, że sprawdziłaś już splot i wszystko gra :)
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość: Basia-Ela, 194.117.241.*
      2010/03/12 15:59:35
      Witaj Splociku Przez przypadek weszłam na Twoją stronę i od teraz jestem Twoją fanką. Robisz cuda z włóczki Czy mogę mieć do Ciebie prośbę? Mam bardzo wiekową sukienkę.Robiła ją moja S.P. mama .Mam do tej sukienki ogromny sentyment. Chciałabym taką samą sobie zrobić Myślę .że dla ciebie rozszyfrowanie tego wzoru to mała pestka. Wzór jest ciekawy ,przez całą sukienkę idzie jak gdyby gałązka z dużymi listkami.Czekam z niecierpliwością na przyzwolenie wysłania maile ze zdjęciem wzoru.Pozdrawiam serdecznie Basia
      -
      splocik
      2010/03/12 19:32:27
      Basia-Ela - witaj! Fajnie wiedzieć, że ma się fanki :) Dziękuję za miłe słowa :)
      Oczywiście - czekam na mail z fotką sukienki :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    11. Ciąg dalszy komentarzy dodawanych do Księgi Gości działającej w poprzednim miejscu blogowania:

      olkamak
      2010/04/01 14:20:16
      Oglądam Pani prace z podziwem i aż zazdrość bierze. Jednak mam prośbę, czy jest Pani w stanie przesłać schemat słonecznej serwety?
      Serdecznie pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt.
      -
      splocik
      2010/04/02 14:09:18
      Olkamak - odpowiedziałam już na Twój komentarz, zostawiony pod tamtą notką.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      grahasil
      2010/05/31 18:32:08

      Jak do tej pory na drutach zrobiłam jedna serwetę . Jestem w trakcie poszukiwania schematu dużej owalnej serwety (obrusa) na stół i takim oto sposobem trafiłam do Ciebie.
      Robisz piekne serwety szkoda, że nie mam okrągłego stołu.
      -
      Gość: Monika34, *.ip.netia.com.pl
      2010/06/25 08:34:41
      mam pytanie właśnie rozpoczelam robótkę na drutach plan ambitny sweterek dla mojej 5-letniej córeczki jak spuszczamy oczka ? będę wdzięczna za każdą pomoc Miłego dnia
      -
      splocik
      2010/06/25 14:36:17
      Grahasil - dziękuję :) Ja też nie mam okrągłego stołu, ale okrągłe serwety bardzo ładnie układają się na owalnym :))
      Przejrzę zasoby i jak nie zapomnę, to podeślę Ci coś. Puść do mnie maila - na wypadek, gdybym zapomniała o tym komentarzu.

      Monika34 - napisz mi w mailu, czy chodzi o splot czy o formowanie podkroju - będzie pewniejsze, że nie pominę tematu.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość: MONIKA34, *.ip.netia.com.pl
      2010/07/29 09:12:15
      Witaj chodzi mi o formowanie podkrojów niestety niewiem jak się za to zabrac Miłego dnia
      -
      xx_jupi
      2010/08/15 20:14:42
      Hej!
      Też lubię tak jak Ty robótki na drutach, szydełku, igłą i czółenkiem. Również szyć na maszynie, bo jestem po technikum odzieżowym. Tonami już robiłam serwetki, bo uważam je za najpiękniejszy prezent jaki mogę zrobić najbliższym. Zresztą dla każdego obdarowanego starczą na całe życie. ;-) Gorąco pozdrawiam
      -
      splocik
      2010/09/04 15:36:32
      Monika34 - mam nadzieję, że temat nadal aktualny, mam trochę zaległości w odpowiedziach na podobne pytania, więc proszę o jeszcze odrobinę cierpliwości, o ile sprawa nie jest nagląca. Najlepiej puść do mnie maila, abym nie zapomniała.

      XX_jupi - witaj! Miło poznać jeszcze jedną robótkami zakręconą :) Chętnie zobaczę Twoje dzieła - piszesz gdzieś o nich?
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      katarzyna2466
      2011/02/04 11:47:56
      Witaj" Splociku" to najfajniejszy blog na jakiego trafiłam , miła atmosfera i przede wszystkim cudne prace. Mam nadzieje, że z czasem też założę bloga , którego odwiedzisz;)Serdecznie pozdrawiam...Kasia
      -
      splocik
      2011/02/04 14:12:50
      Katarzyna2466 - dziękuję :) Jest mi bardzo miło i rumieniec pojawił się po takich słowach :)
      Ja też mam nadzieję, że niebawem będę mogła odwiedzać Twój blog i podziwiać Twoje dzieła :) Nie zwlekaj :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    12. Ciąg dalszy komentarzy dodawanych do Księgi Gości działającej w poprzednim miejscu blogowania:

      joannasp
      2011/03/10 16:36:36
      Witam serdecznie,
      mam ogromny problem z rozszyfrowaniem schematu wykończenia dziecięcego sweterka. Debiie Blis Modne swetry dla dzieci
      Może Pani uda się to zrozumieć i przełożyć na język prosty. Chodzi mi dokładnie o zrobienie na drutach takiego ząbkowanego zakończenia.
      Robótkę bowiem zaczynam od góry. Do opisu 5 rzędów na lewo wszystko rozumiem, ale później to już nie bardzo. Nie mam jak dodać zdjęcie sweterka i opis. Mogę wysłać na maila jako załączniki.
      Pozdrawiam i gratuluję bloga
      Joanna
      -
      splocik
      2011/03/11 17:36:04
      Joannasp - witaj!!! Pewnie wiem, o co Ci chodzi, ale napisz szerzej w mailu i załącz opis oraz fotkę. Spróbujemy sobie z tym poradzić, tylko proszę, nie mów do mnie Pani, będzie mi miło :))
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość: Asia, *.xdsl.centertel.pl
      2011/03/14 20:35:40
      Witam,
      jestem początkująca, w sensie-nie wystarcza mi już szalik czy bluzeczka bez rękawów.
      Cieszę się,że robienie na drutach jest popularne bo to frajda,zwłaszcza,że można zrobić coś swojego oryginalnego.

      Buziaki
      -
      splocik
      2011/03/22 20:40:25
      Asia - dziękuję za odwiedziny :) Ja także cieszę się, że robótki są popularne i jeszcze, że przybywa robótkujących :)
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość: Viktoria, *.ittmedia.pl
      2011/04/18 20:16:58
      Kochany splociku,
      mam 13 lat i interesuje się różnymi robótkami ręcznymi. Opanowałam już oczka prawe i lewe a także wykończenie lecz nie umiem nic innego zrobic niz szalik muszę jeszcze opanowac zszywanie części.
      Więc mam do Ciebie takie pytanie czy nie masz jakiś propozycji co teraz mogłabym zrobić.
      Pozdrowienia. Victoria
      -
      splocik
      2011/06/03 14:28:54
      Viktoria - miło mi, że tak młode osoby dołączają do grona dziewiarek ręcznych :)
      Może spróbuj zrobić na drutach z żyłką topik na ramiączkach. Może to być prosty splot.
      Nabierasz oczka jak na przód i tył razem, przerabiasz pierwszy rządek w układzie 2 oczka prawe, 2 oczka lewe i zamykasz okrąg. Dalej robisz ściągacz 2 x 2 robiąc dzianinę na okrągło. Po wykonaniu kilku cm ściągaczem robisz tylko oczkami prawymi i kończysz także ściągaczem.
      Po zakończeniu oczek otrzymujesz tubę ze ściągaczem na dole i na górze. Dorabiasz ramiączka i topik gotowy.
      Myślę, że jest to dość prosty wyrób, a jednocześnie nie szalik, tylko bluzeczka.
      Przepraszam, że dopiero teraz odpowiadam, ale byłam bardzo zajęta.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość: Babcia Ela, *.umts.dynamic.t-mobile.pl
      2011/10/25 16:18:54
      Splociku od dwoch lat buszuje po roznych stronach ale najchetniej zagladam do Ciebie , zawsze cos mozna u Ciebie znalezc i dopasowac do swoich umiejetnosci . a najwazniejsze ze zawsze potrafisz doradzic jak ktos cie poprosi o pomoc SERDECZNIE POZDRAWIAM
      -
      Gość: Agnieszka, *.range86-164.btcentralplus.com
      2011/12/16 00:26:56
      Piękne rzeczy, też bym tak chciała dziergać!
      -
      splocik
      2011/12/17 14:48:50
      Babciu Elu - pięknie dziękuję za ciepłe słowa :) Oczywiście zapraszam w odwiedziny i proszę o komentarze - one dodają skrzydeł :)))

      Agnieszko - dziękuję :) Cóż - nic prostszego, jak tylko wziąć druty w dłonie i dziać :)))

      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    13. Ciąg dalszy komentarzy dodawanych do Księgi Gości działającej w poprzednim miejscu blogowania:

      Gość: Diriee, *.petrus.pl
      2012/01/09 19:43:30
      Trafiłam na ten blog pierwszy raz i oniemiałam. Fantastyczne, wspaniałe, genialne, po prostu cudeńka! Podziwiam talent, cierpliwość i zacięcie. Sama od czasu do czasu coś "wystrugam", ale zwykle jest to coś prostego typu czapka lub szalik. Szukałam w sieci stron z czymś ciekawym, co by mnie zainspirowało do rozwoju w tym kierunku, bo lubię tworzyć, zwłaszcza rzeczy przydatne i znalazłam: ten blog, a raczej zawartość jest ogromną inspiracją. Dzięki Tobie i Twoim cudeńkom mam chęć do dalszej nauki i działania-dziergania! Dziękuję!
      -
      splocik
      2012/01/10 16:50:15
      Diriee - jest mi ogromnie miło Cię gościc i dziękuję za tyle sympatycznych słów.
      Jeśli tylko masz ochotę, to napisz maila, a może masz pytanie dotyczące moich robótek...
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość: , 212.244.148.*
      2012/02/01 10:55:02
      Na wpisie z 2008 r. są podane zasady gubienia oczek na berecie wykonanym splotem "plaster miodu". Wykonałam już 31 rzędów i dalej należało by przystąpić do gubienia oczek ale ja przyznaję, że nie rozumiem Pani podpowiedzi:
      1. czy faktycznie w rz. 32 mam zacząć gubienie od II połowy rzędu i ciągnąć tak do końca rzędu; Jeżeli tak to wtedy zgubię więcej niż 8 oczek. A co z drugą połową rzędu. Proszę mi pomóc. Wykonałam już tyle pracy aby nauczyć się tego wzoru i żal mi to wszystko teraz zaprzepaścić.
      Ludmiła
      -
      Gość: almed1, *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
      2012/02/01 11:58:27
      Witaj miła koleżanko.Często zaglądam na twoje stronki i nesten mini zauroczona.
      Tak chętnie dzielisz się wszystkimi doświadczeniami z innymi,aż radujesię moje stare (69 l).dziewiarskie serducho.
      Cieszę się że jesteś i za to dziękuję, bowiem wiele rzeczy udało mi sie podglądnąc i czerpać z twojej wiedzy garściami.
      Kocham druty, szydelko nieco mniej, ale też robię dużo,choć ostatnio z powodów rodzinnych (ciężka choroba mojej córki) robilam mniej, Ale wracam już do dzialania .....p......owol...utku.....powolutku....
      Myślę ,że masz we mnie wierną czytelniczkę i na pewno jeszcze nie jeden raz podzielimy się uwagami.
      Nadal tak trzymaj!!!
      Jesteś wspaniałym człowiekiem!!!
      Cieplutko cie pozdrawiam Alicja- mój nick-alimus.
      -
      splocik
      2012/02/01 16:18:31
      Miła, anonimowa Gościnko - gubienie oczek - napisałam: "równomiernie zgubić 8 oczek".
      To znaczy, że trzeba podzielić ilość oczek na drucie tak, by w równych odległościach gubić kolejne oczka, np. jeśli na drucie jest 72 oczka, to równomierne gubienie wygląda tak:
      72 podzielić na 8 to się równa 9, zatem na początku pierwszej grupy dziewięciu oczek gubimy jedno oczko, natępne oczko gubimy na początku drugiej grupy dziewięciu oczek, itd.
      W ten sposób zgubimy 8 oczek i to gubienie rozłożone jest równomiernie w całym rządku.
      Mam nadzieję, że wyjaśniłam dostatecznie jasno.
      Gdyby jeszcze coś było niezrozumiałe, to proszę napisać maila.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      splocik
      2012/02/01 16:29:10
      Alicjo - witaj miła koleżanko :)) Jest mi niezmiernie miło, że zaglądasz tu często i nareszcie odezwałaś się komentarzem :) Dziękuję za sympatyczne słowa, radujące moje serce :)) Mam nadzieję, że częściej odezwiesz się w komentarzach :)
      Cieszę się, że moje pisanie inspiruje Cię i pomaga w twoich robótkach :)
      Przykro czytać o chorobie bliskich, ale pocieszające jest, gdy choroba ustępuje i wszystko wraca do normy albo w jej pobliże.
      Będzie mi miło, jeśli odezwiesz się mailem :)
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń
    14. Ciąg dalszy komentarzy dodawanych do Księgi Gości działającej w poprzednim miejscu blogowania:

      Gość: , 212.244.148.*
      2012/02/01 18:36:49
      anonimowa gościnka
      W sprawie gubienia oczek przy berecie, jak na razie jaśniej nie trzeba.
      Prawdę mówiąc nie wierzyłam, że tak szybko otrzymam wsparcie z Pani strony.
      Pięknie dziękuję za podpowiedź. Być może ta pozwoli mi dokończyć moją pracę.
      Serdecznie pozdrawiam Ludmiła.
      -
      splocik
      2012/02/01 21:09:03
      Witaj Ludmiło :)
      Mam taką nadzieję, ze skończysz pracę i dasz znać, jak wyszło :)
      Czasami tak bywa, że akurat sprawdzam wiadomości i trafiam na informację o komentarzu - staram się odpowiadać jak najszybciej :))
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość: Ola, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
      2012/02/02 12:08:38
      a ja zapraszam na moja makramowa stronke makramik.blogspot.com/
      -
      Gość: justyna, *.internetdsl.tpnet.pl
      2012/02/03 11:40:08
      witam mam taki robótkowy problem i nie wiem gdzie szukać pomocy. Ostatnio w schemacie robótki spotkałam się z czymś takim że mam odwrócić robótkę po przerobirniu paru oczek na prawo, zrobić narzut i dalej przerabiać na prawo. Nie bardzo wiem o co chodzi z tym odwracaniem... W jakim celu się to robi i jak to wykonać...?Czy to może chodzi o to żeby przełożyć w trakcie rzędu prawy drut do lewej ręki i lewy do prawej i dalej przerabiać. Skrót był "odw." - odwróć. Bardzo proszę o pomoc. justyna
      -
      splocik
      2012/02/03 14:07:52
      Ola - dziękuję za odwiedziny i zaproszenie :)

      Justyna - myślę, że chodzi o rzędy skrócone, ale może lepiej podeślij mi opis wykonywanego wyrobu, wtedy powiem dokładnie co robić.
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość: , 212.244.148.*
      2012/02/05 14:59:22
      anonimowa gościnka
      Beret zrobiony. Użyłam włóczki mieszanej: zielono - brązowej aby wykonać ściegiem "plaster miodu", oraz włóczki zielonej aby wykonać ściągacz. Wzór został utrzymany również przy gubieniu oczek, czego najbardziej się obawiałam.
      Dziękuję za podpowiedź w sprawie, jak teraz oceniam, oczywistej. Czasami, przy robieniu na drutach, człowiek się czymś błędnie zasugeruj, tak jak to było w moim przypadku. Dziękuję za życzliwe potraktowanie mojej prośby.
      Pozdrawiam Ludmiła
      -
      splocik
      2012/02/06 08:12:51
      Ludmiło - widzę, że spodobała Ci się "anonimowa gościnka" :)))
      Cieszę się, że beret skończony z sukcesem. Mnie też zdarza się tak zakręcić, że sama siebie nie mogę zrozumieć, ale po chwili oderwania od tematu, wracam i wszystko wydaje się taaakie proste :)))
      Dziękuję za informację o wykonaniu wyrobu :)
      Jakby co, to napisz maila :)
      Pozdrawiam ciepło.
      -
      Gość: Monika, *.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
      2013/01/15 09:58:17
      Dzień dobry:-) Bardzo podobają mi się Twoje prace, są fantastyczne! Ja nauczyłam się robić na drutach w wieku 6 lat, odłożyłam je na półkę na dobrych kilkanaście teraz odkryłam, że to najlepszy sposób na relaks. Mam do Ciebie prośbe bardzo spodobał mi się ażurek który wymyśliłaś 10 pażdziernika 2011 na szalik, chciałabym zrobić córeczce. Proszę prześlij mi schemat wykonania jeżeli nie będzie to problemem. Pozdrawiam i z góry dziękuję Monika.
      -
      splocik
      2013/01/28 08:44:28
      Moniko - miło mi czytać Twoje słowa :) Wszystko, czym chciałam bądź chcę się podzielić umieszczam w blogu,
      Odnośnie tego splotu, to nie zapisuję tego, co robię "na gorąco", z głowy.
      Jeśli obserwujesz moje blogi, to wiesz, że zaniechałam podawania opisów.
      Pozdrawiam ciepło.

      Usuń